Het samenwerkingsverband vindt het belangrijk om in gesprek te gaan met betrokkenen ten aanzien van passend onderwijs. Desondanks kan het voorkomen dat er verschillen van inzicht ontstaan die leiden tot een klacht of een bezwaar. Er bestaan verschillende regelingen en procedures hiervoor:
Klachtenregeling
Het samenwerkingsverband beschikt over een klachtenregeling ten behoeve van klachten die betrekking hebben op taken uitgevoerd door personeel dat diensten uitvoert in opdracht van het samenwerkingsverband. Voor klachten die de uitvoering van taken van de scholen betreffen, wordt verwezen naar de klachtenregelingen van scholen.
Bezwaarprocedure
Indien het schoolbestuur, ouders of andere belanghebbenden het niet eens zijn met een besluit van het samenwerkingsverband t.a.v. een Toelaatbaarheidsverklaring PrO en/of VSO kunnen zij, binnen zes weken na bekendmaking van het besluit, een bezwaarschrift indienen. Het samenwerkingsverband maakt voor bezwaren gebruik van de Landelijke Bezwaarcommissie Toelaatbaarheidsverklaring (LBT). Hierover vindt u meer informatie op www.onderwijsgeschillen.nl
De bezwaarprocedure is als volgt:
Klachten over gebruik persoonsgegevens
Klachten over het gebruik van persoonsgegevens kunnen ingediend worden bij het secretariaat van het samenwerkingsverband via administratie@demeierij-vo.nl